Advies & Strategie Emesa – Vakantieveilingen, Inpakkenenwegwezen.nl

Doelstelling

  • Het opzetten van websites welke geschikt zijn om een overzicht te krijgen van de beste traveldeals, die door touroperators aangeboden worden.
  • Bezoekers actiematige, interessante travel en leisure aanbiedingen tonen.

Strategie

  • Uitgebreid onderzoek binnen de travelbranche.
  • Het verzorgen van de contacten binnen de travelbranche en haar touroperators in binnen en buitenland.
  • Het bedingen van aanbod van touroperators.
  • Het voeren van verschillende online campagnes die werden gepromoot via: online reclame, e-mail marketing, social media, vakantiebeurzen in Nederland en België en directe marketing activiteiten.
  • Het uitschrijven van de marketingstrategie en business model.
  • Het verzorgen van ‘whitelabel’ oplossingen om bereik te vergroten.
  • Het opzetten van een web redactie.

Resultaat

  • Klantendatabase vanuit niets opgebouwd naar meer dan 1 miljoen nieuwsbriefabonnees.
  • Contracteren en acquireren  van 95% van de leveranciers ( touroperators & travel /hotel aanbieders).
  • Het uitbreiden van 1 ‘inpakkenenwegwezen.nl’ website naar 4 internationale websites ( Nederland, Duitsland, België en  Oostenrijk) en uiteindelijk de websites actievandedag.nl en vakantieveilingen.nl.
  • Een jaar-op-jaar stijging in het aantal inschrijvers van de wekelijkse nieuwsbrief.
  • Een jaar-op-jaar stijging in het aantal verkochte reisarrangementen.