Search Marketing Bravissimo

Doelstelling

  • 10% stijging van het zoekmachine verkeer in 12 maanden.
  • De zichtbaarheid op internet verhogen.
  • Het laten stijgen van de online omzet in 12 maanden met minimaal 10%.
  • 20% stijging van de online registraties in 12 maanden.

Strategie

  • Analyseren van het verkeer en trefwoorden.
  • Inzetten van een goede link-building campagne met behulp van deeplinks naar product en categorie pagina’s.
  • Een keyword onderzoek rond individuele producten en fysieke winkel termen.
  • De producten van Bravissimo toevoegen aan Google Shopping en optimaliseren.
  • Alle Bravissimo’s winkels toevoegen aan Google Local Business Center en optimaliseren, waardoor de fysieke winkels worden weergeven op Google Maps.

Resultaat

  • De organische zoekmachine rankings voor de belangrijkste pagina’s zijn behouden.
  • Blootstelling in de ‘shopping resultaten’ op de top van Google voor een zeer breed scala van producttermen.
  • Zichtbaarheid in de ‘lokale zoekresultaten’ op de top van Google voor lokale zoektermen.
  • Een jaar-op-jaar stijging in het aantal bezoeken van zoekmachines met 18,28%, van 2.988.767 naar 3.534.968.
  • 15% jaar-op-jaar stijging van zoekmachinemarketing gerelateerde omzet.
  • Meer dan 250.000 inschrijvingen voor de maandelijkse e-mail nieuwsbrieven.
  • Maandelijks 400.000 bezoekers.